Společnost rozděluje vnucená morálka a represivní zákon II.

Napsal Utsukushii M. N. Tenka (») 31. 10. 2017 v kategorii Nezařazené, třeba pečené, smažené a vařené, přečteno: 508×

V minulém dílu jsem psal o tom, že zákony a morálka mohou společnost buď slučovat, spojovat, nebo ji mohou naopak rozdělovat. Zákonodárci v České republice jdou cestou produkce, spíše nadprodukce těch zákonů, které prohlubují diskriminaci a tzv. pozitivní diskriminaci. Neutěšený stav je způsoben naprostým selháním ústavního a právního systému, zákony jsou vytvářeny na zakázku lobbujícím menšinám, církvím (například římsko-katolické církvi, viz církevní restituce a zákon o nových náboženských společnostech a církvích), podnikům (jako je Agrofert, ČEZ, České dráhy), podnikatelům, spolkům a organizacím (například myslivcům, OSA), jednotlivým politickým stranám reprezentujícím zlomek obyvatelstva, menšinovým etnikům (například Romům) a podobně.

Společnost je systematicky rozštěpována zákony, které se na první pohled tváří jako užitečné, prospěšné, potřebné. Máme proto zákony na ochranu malých dětí, pak zjistíme, že muži ubližují ženám, tak vytvoříme zákony na ochranu žen, o padesát let později zjistíme, že znásilněn může být i muž, a nejen mužem, tak vytvoříme zákony na ochranu mužů, tu se roztrhne pytel se šmejdy okrádajícími seniory, vytvoříme tedy zákony na ochranu seniorů atd. Sbírka zákonů je pak snůškou nesmyslných žvástů podsouvajících nám, že je třeba speciálním zákonem chránit málem každého jedince proti zbytku světa. Přitom stačí definovat nezákonné chování, ať už je namířeno proti komukoli. Zákon často supluje morálku společnosti, třeba když omezuje kouření a pití alkoholu na veřejnosti, když omezuje například nahotu na veřejnosti, takové zákony jsou vždy přinejmenším kontroverzní a spektakulární. O morálnosti zákona suplujícího morálku, zakazujícího kouření na veřejnosti, v situaci, kdy stát bezostyšně participuje na prodeji tabákových výrobků, bychom mohli polemizovat. Obdobné je to třeba v případě kroků proti „ekonomické migraci“ směrem do Česka, při současném již několik let trvajícím odlivu českých mozků směrem na západ. Ano, většinou se jedná o české ekonomické migranty utíkající za vyhlídkou vyšších mezd. Obdobně kontroverzně vyznívá například omezení nahoty na veřejnosti, zejména pak v kontextu s nehygienickými burkinami, přičemž většina populace se nenaučila před vstupem do bazénu řádně se umýt bez plavek. Připomenout mohu i situaci, kdy dospívající je na jedné straně schopen prožívat lásku a erotiku, na druhé straně smí mít pohlavní styk až od patnácti let, přičemž uzřít sex ve filmu, v časopise, sám být aktérem erotického materiálu smí až od osmnácti let. To je také jedna ze zákonných norem, která se tváří jako by jejím účelem byla ochrana dětí a mladistvých, podsouvá ale, že do patnácti let je člověk nutně asexuální, že nemá právo na vlastní sexuální život, do osmnácti je dítětem schopným snít maximálně tak jen o duhových jednorožcích,  ještě stále nemajícím právo na vlastní sexuální život. A to v době, kdy se díky internetu, chatům a webkamerám výrazně proměňují hranice intimního soukromí. Stejně pochybně zákon supluje morálku i u samotné definice pornografie. V současnosti jsme svědky produkce zákonů, které sice neberou ohled na občana jako jednotlivce, ale údajně hájí ekonomické zájmy státu, kterým nejsou všichni občané, ale jen vládnoucí garnitura snažící se zdanit kdeco, cokoli. Výsledkem je například loterijní zákon, který už ani není Švejkovsky úsměvný, ale je prostě k zblití.

Jako mnohde jinde i zde je potřeba se vždy a znovu neúnavně ptát: „Komu ku prospěchu? Kdo bude mít z daného zákona opravdu prospěch a profit? A pokud jsou schváleny protiústavní zákony a zákony poškozující zájmy občanů a státu, pak by měla otázka znít: „Kdo nese za daný zákon odpovědnost? Byl takový zákon předložen a schválen bezúplatně?“ Demokracie není o tom, že každá skupinka občanů, ať už ji pojí ekonomické, politické, náboženské, sportovní, kulturní nebo jakékoli jiné společné zájmy, si vylobbuje vlastní zákon, aby si tak v dané oblasti uzurpovala privilegia na úkor většiny. Vydáme-li se cestou zákonů jdoucím na ruku lobbujícím menšinám, přisvojujícím si práva na úkor ostatních, budou takové zákony společnost rozdělovat a štěpit, budou stavět občany proti sobě navzájem. Je absolutně nepřijatelné, aby „zaměstnanci občanů státu“ produkovali zákony poškozující občany státu. Dokud se kasta politiků v tomto směru chová jako nadřazená privilegovaná kasta, nemůže být o demokratickém zřízení v Česku řeč.

Hodnocení:     nejlepší   1 2 3 4 5   odpad
Facebook MySpace Google Twitter Topčlánky.cz Linkuj.cz Vybrali.sme.sk Del.icio.us

Komentáře

Zobrazit: standardní | od aktivních | poslední příspěvky | všechno
Petr z IP 37.188.244.*** | 1.1.2020 20:16
Dobrý den, mám tomuto článku rozumět tak, že demokracie je nefunkční společenské zřízení?
Utsukushii M. N. Tenka | 1.1.2020 22:10
Dobrý den,
mým cílem není dehonestovat demokracii, a postavit se do dlouhého zástupu těch, kteří v hospodě nad pivem nadávají na současné zřízení, a blábolit, že minulé pořádky byly lepší, než současná demokracie. Dovolím si poznamenat, že v těchto končinách demokracie není a ještě nikdy nebyla. Otázkou zůstává, nakolik je skutečná demokracie utopií a nakolik reálně dosažitelným státním a společenským zřízením. Nepřestávám věřit ve spravedlivý stát, ve spravedlivé státní a společenské zřízení, v podstatě je jedno, jak jej budeme zovat, zda nějakým druhem demokracie, komunismu nebo třeba theokracie, pokud by to byl spravedlivý stát, pro demokraty by byl dostatečně demokratický a pro socialisty zase dostatečně socialistický smile


Nový komentář

Téma:
Jméno:
Notif. e-mail *:
Komentář:
[*1*] [*2*] [*3*] [*4*] [*5*] [*6*] [*7*] [*8*] [*9*] [*10*] [*11*] [*12*] [*13*] [*14*] [*15*] [*16*] [*17*] [*18*] [*19*] [*20*] [*21*] [*22*] [*23*] [*24*] [*25*] [*26*] [*27*] [*28*] [*29*] [*30*] [*31*] [*32*] [*33*] [*34*] [*35*] [*36*] [*37*] [*38*] [*39*] [*40*] [*41*] [*42*] [*43*] [*44*] [*45*] [*46*] [*47*] [*48*] [*49*] [*50*]   [b] [obr]
Odpovězte prosím číslicemi: Součet čísel devět a třináct