Období: listopad 2013

Teorie gravitačního motoru XXXVII. a Fyzika navzdory XXXIX. – gravitace

Utsukushii M. N. Tenka (») | 30. 11. 2013 | přečteno: 369× | komentáře: 0
Je trochu paradoxní, že ani v jednadvacátém století nám věda neumí dát jasnou odpověď, na otázku co je to gravitace a jak přesně vzniká. Máme několik tezí, od antických filosofů, přes Newtona a Einsteina až po kvantovou fyziku, ale uspokojivou odpověď žádnou. číst dál

Kime v aiki-ju-jutsu in-yo-ryu

Utsukushii M. N. Tenka (») | 27. 11. 2013 | přečteno: 410× | komentáře: 0
V aiki-ju-jutsu in-yo-ryu hovoříme v souvislosti s kime o třech formách. První formou je chikara-no-kime, tedy sjednocení těla a duše provázené svalovou tenzí, zatnutím, zpevněním. Využívá se hlavně v úderech, v kopech, v ráně těsně před nárazem a po čas něj, a někdy i u aktivního krytu blok-úderu. číst dál

Cesta radosti a štěstí – meditace

Utsukushii M. N. Tenka (») | 23. 11. 2013 | přečteno: 355× | komentáře: 0
Nedávno sem zhlédl video https://www.youtube.com/watch?v=zZi6p7iPx3E které poměrně jednoduše popisuje cestu k meditativnímu stavu. Popisovaný postup začíná někde od vzdání se kontrolování dechu, pokračuje „pootevřením“ třetího oka, „pročištěním“ éterického těla a ozdravením těla fyzického, „oddělením“ astrálního těla a vykonáním astrální pouti, a končí pochopením skutečnosti a dosažením stavu „stvořitele“. číst dál

Gravitační motory pod drobnohledem II.

Utsukushii M. N. Tenka (») | 21. 11. 2013 | přečteno: 424× | komentáře: 0
Dnes se zamyslím nad tím, jak z gravitačních motorů získáváme „práci“. Jak už sem psal, základním principem mnoha technických řešení gravitačních motorů je princip páky, a technické řešení je pak v podstatě pákou nebo soustavou pák. Samozřejmě můžeme hovořit i o kladkách a šikmých, nakloněných rovinách, ale já se nyní zaměřím právě na páky. číst dál

Světový terorismus

Utsukushii M. N. Tenka (») | 20. 11. 2013 | přečteno: 282× | komentáře: 0
Ze všech stran se stále častěji ozývá termín „světový terorismus“. V zájmu boje proti světovému terorismu moderní diktatury výrazně omezují práva a svobody obyvatel, nerespektují ani osobní soukromí ani tajemství osobní korespondence. Co že je to ten světový terorismus? Moderní komunikační technologie, satelity, mobily, internet, sociální sítě, prý umožňují teroristům pracovat efektivněji, spolupracovat na mezinárodní úrovni, tím vytvářet globální hrozbu, které říkáme světový terorismus. Zvláštní, že média nás zapomínají informovat o „světovém podvodu“, o „světové korupci“, o „světové loupeži“, o „světovém násilí“, o „světovém bezpráví“, o „světové genocidě“... Světový terorismus je buď stejně reálný jako světová korupce politiků, a nebo je to stejně absurdní termín. V zájmu zvětšování a upevňování moci byl stvořen démon světový terorismus, jako alibistická výmluva, jako mystifikace ohlupující občany, jako zástěrka skrývající zištné zločinné úmysly a jako omluva válečného násilí na civilním obyvatelstvu. Dokud zpitomělí diváci budou médiím tuhle ohlupující kampaň trpět, nebude ani nejmenší náznak tlaku na politiky, by změnili nejen svou rétoriku, ale i své agresorské a uzurpátorské smýšlení a jednání. Zejména veřejnoprávní televize by měla čelit žalobám za šíření lží a lživé propagandy. číst dál

17. listopad po 24 letech

Utsukushii M. N. Tenka (») | 17. 11. 2013 | přečteno: 251× | komentáře: 0
Dnes si připomínáme 24. výročí listopadových událostí roku 1989. V médiích se při této příležitosti hodně píše a hovoří o všeobecném zklamání z demokracie. Nedá mi to, než opět volat po objektivitě. Společenské zřízení, v němž žijeme, jež bylo nastoleno tak zvanou Sametovou revolucí, nebylo, není a nebude demokracií. To že politická garnitura už 24 let označuje současnou diktaturu za demokracii je jedna věc, to že zde žádná demokracie nastolena nebyla, je věc druhá. číst dál

Astrální cestování – z druhé ruky

Utsukushii M. N. Tenka (») | 16. 11. 2013 | přečteno: 337× | komentáře: 0
Rád bych se zmínil o několika jevech, které s astrálním cestováním úzce souvisí, o nichž sem slyšel nebo četl, ale sám s nimi nemám zkušenost. Astrální cestování je součástí mého života už od mala, díky němu jsem již jako dítě disponoval znalostmi přesahujícími běžný rámec odpovídající věku dítěte. Narozdíl on ostatních skutečných astrálních cestovatelů, já doposud neumím ovlivňovat, kam se při astrálním cestování podívám, s kým se při něm setkám nebo jakou dobu navštívím. Narozdíl od většiny astrálních cestovatelů se mi od fyzického těla odděluje astrální tělo nejprve v nohách. Narozdíl od astrálních cestovatelů sem nikdy nespatřil elastickou stříbrnou šňůru, která by mé astrální tělo spojovala s tělem fyzickým. Nikdy sem nepocítil strach z toho, že bych své fyzické tělo nenašel. I přes jisté mé „výhrady“ k vlastnímu zevnějšku jsem nikdy neměl problém přijmout fakt, že se vracím do svého těla. K přijetí vlastního těla, myslím si, dobře poslouží i základní cvičení na zrcadlo, při kterém adept vytváří jantru svého nahého těla. Narozdíl od některých astrálních cestovatelů sem nikdy nemusel astrálním tělem vykonávat přesnou pouť z bodu A do bodu B, s výjimkou takto předepsaného cvičení. Nikdy sem neměl problém se z bodu A prostě ocitnout v bodě B. číst dál

Astrální cestování – zásah v minulosti

Utsukushii M. N. Tenka (») | 16. 11. 2013 | přečteno: 317× | komentáře: 0
Rád bych tu nastínil svůj názor na případný zásah astrálního cestovatele v minulosti. Věřím, že na vyšších stupních astrálního cestování se astrální cestovatel může nechat spatřit, že se může nechat slyšet a že dokonce může fyzicky ovlivňovat realitu, hýbat předměty, podat si s někým ruku a podobně. Představu, že zásahem v minulosti nějak „přepíše“ historii, považuji za naprosto mylnou. Vysvětlím to na jednoduchém příkladě. Pokud před svým domem nemáte vzrostlý strom, a rozhodnete se, že astrálně odcestujete do minulosti, a tam před svůj dům strom zasadíte, nemyslím si, že by se vám to zdařilo, a že po návratu najdete před svým domem vzrostlý strom. Kdyby se vám to bývalo mělo podařit, již teď by to bylo součástí jediné historie, již nyní by před vaším domem stál vzrostlý strom, v jistém smyslu by tam stál dříve, než jste se rozhodli jej zasadit. Pokud ale před vaším domem stojí vzrostlý strom, u kterého není známo, kdo jej před lety zasadil, a vy se rozhodnete astrálně cestovat do minulosti, a zasadit ho tam, pak nemohu vyloučit, že se vám to skutečně podařilo a podaří. číst dál

Tradiční jutsu a moderní systémy

Utsukushii M. N. Tenka (») | 15. 11. 2013 | přečteno: 391× | komentáře: 0
Tradiční jutsu je postavené na pevných základech, vzájemné provázání technik je nesčetněkrát ověřeno stejně jako tradiční metody vyučování. Ozývají se hlasy, že ale přeci jutsu musí reagovat na moderní trendy, na vývoj společnosti, na nové zbraně a útočné technologie, na všechny ty pistole, pušky, kulomety, granáty, bazuky, nástražné výbušné systémy, vrtulníky a bezpilotní letouny, satelity a jaderné zbraně, že přeci obrana musí držet s hrozícím útokem krok, že se přeci jutsu musí vypořádat s nečekaným zákeřným útokem, a nejlépe při tom i se světovým terorismem. číst dál

Robotika ve jhu válečných štváčů

Utsukushii M. N. Tenka (») | 15. 11. 2013 | přečteno: 300× | komentáře: 0
http://aktualne.centrum.cz/zahranici/evropa/clanek.phtml?id=795361#utm_source=centrumHP&utm_medium=newsbox&utm_campaign=B&utm_term=position-1 číst dál

Cesta radosti a štěstí – umění radovat se

Utsukushii M. N. Tenka (») | 15. 11. 2013 | přečteno: 297× | komentáře: 0
V minulém dílu jsem došel k závěru, že štěstí je pouze naším postojem, že štěstí není nějakým konkrétním hmotným statkem, ani konkrétní situací. Štěstí, přesněji řečeno tedy pocit štěstí, je jen a jen stavem naší mysli, stavem našeho vědomí. Naproti tomu radost, to je jiná. K radosti si můžeme najít jakýkoliv důvod, nabytí majetku, získání společenského postavení, prestiže, uznání, slávy, zkrátka téměř cokoli. Je dobré naučit se radovat z maličkostí, je dobré naučit se radovat z cizí radosti a ze štěstí druhých. číst dál

Vstupy a techniky ju-to-aiki

Utsukushii M. N. Tenka (») | 15. 11. 2013 | přečteno: 382× | komentáře: 0
Na počátku studia aiki-ju-jutsu in-yo-ryu se skoro zdá, jakoby vedle sebe současně existovaly dva nezávislé studované systémy, dva „styly“, jeden bychom mohli označit jako techniky ju-to-aiki, zahrnuje například zkruty, páky, hody, porazy, úchopy, přídrže, škrcení, a druhý bychom mohli nazvat technikami vstupů, tedy omote-waza, který předkládá ke studiu například údery, bloky, blok-údery, kopy, blok-kopy, ale i blok-úchopy. číst dál