Utsukushii M. N. Tenka (») | 17. 8. 2017 | přečteno: 351×
Pro potřeby tohoto seriálu článků si dohodněme, co rozumíme některými pojmy, jež jsou v souvislosti s astrálním cestováním zmiňovány. V některých školách je astrální cestování ztotožňováno s lucidním sněním, v majutsu ale astrální cestování není lucidním, ani jakýmkoli jiným sněním. Lucidním sněním je chápáno vědomé, řízené snění. Některé školy staví nácvik astrálního cestování na technikách mentální projekce, například vás učí představit si obraz sama sebe, přenést do něj vědomí... Bez ohledu na zvolené metody, nezastupitelným nástrojem je právě představivost, konkrétně imaginace, vizualizace a konec konců i ona mentální projekce. Vizualizací rozumíme „představení si“ nějakého procesu, o kterém věříme, že může probíhat nebo že probíhá, a který bývá fyzickému zraku skryt, může být ale viděn zrakem duchovním, vnitřním. Ostatní pozorovatelé jej nevidí, mohou ale interagovat, vnímat teplo, chlad a podobně. Například si představujeme u neohebné paže, jak naší horní končetinou proudí sexuální energie, vnitřní síla ki. Můžeme vizualizovat průběh tréninku, a náš mozek i naše tělo reaguje obdobně jako při fyzickém cvičení. Imaginací rozumíme „představování si“ něčeho hmotného, co může a nemusí existovat. Ostatní pozorovatelé to nevidí. Například při cvičení kata, kihonu či kata-kihonu si představujeme útočníky tak reálně, že centra v našem mozku na jejich „představu“ reagují stejně jako na skutečné hmotné, reálně existující. Mentální projekcí pak v majutsu rozumíme emanaci „představy“ do takové podoby, že je viditelná i pro ostatní pozorovatele. číst dál