Esoterická, tantrická cvičení – „japonská tantra“ v majutsu IV.

Napsal Utsukushii M. N. Tenka (») 31. 10. 2017 v kategorii ten-chi-chówa-dó, přečteno: 513×

 San-Ki – teorie tří sil se zaobírá vztahem vesmírné nedualistické, nedualitní energie reiki, oboustranné síly junki a vnitřní síly ki, sexuální energie. Pojmy „síla“ a „energie“ jsou používány v duchu starých učení, nikoli dle fyzikálních definic.

                Všemi projevy Božského ducha vesmíru bez rozdílu prostupuje vesmírná energie reiki, tato je nedualistická, nerozlišuje in a yo, nerozlišuje ničení a tvoření, nerozlišuje ženu a muže. Tam, kde má být tvořeno, podporuje reiki tvoření a harmonizuje jej s principem ničení. Tam, kde má být ničeno, podporuje reiki ničení a harmonizuje jej s tvořením. Reiki je harmonizující energie, reiki je bezpodmínečná láska Božského ducha vesmíru, vším prostupující a vším prostoupena, zasahuje do všech úrovní bytí a sfér vědomí, je totožná s Božským duchem vesmíru i když je, z dualistického hlediska, Jeho projevem. Reiki tedy pochází ze stavu bez duality a pomáhá tento stav navodit svou schopností harmonizovat.

                V dualistickém, v dualisticky vnímaném světě, se vesmírná energie zdá být měněna na oboustrannou sílu junki. Reiki je složena z nekonečna oboustranných sil junki, dualitních světů, obsahuje, zahrnuje veškeré existující duality. Junki je dualitou, nese v sobě ženský a mužský princip v dualistickém oddělení, v působení proti sobě a navzájem se podmiňujícím a podporujícím. Junki je tedy složena ze dvou sil, projevujících se vzájemně se doplňujícími protiklady, klidem a pohybem, pomalým a rychlým, vnitřním a vnějším, měkkým a tvrdým, kruhovým a přímým, odstředivým a dostředivým a podobně. Tyto dvě síly se nazývají in a yo, ženským a mužským principem.

                Všechny projevy Božského ducha vesmíru mají nějaký poměr in a yo, nějaký poměr in a yo mají i jednotlivé elementy, lidé a vůbec všechny jevy probíhající okolo nás i v nás.

                In a yo jsou stavebními kameny hmoty. Bez odstředivé a dostředivé síly v nějakém poměru, bez tvrdosti a měkkosti v nějakém poměru, bez pevnosti a houževnatosti, pružnosti, křehkosti v nějakém poměru není hmota. Vše hmotné je na naší úrovni bytí a sféře vědomí dualisticky vnímáno, skládá se z in a yo v nějakém poměru, v nějakém vzájemném poměru, ve vzájemném doplňování a podmiňování.

                V dualistickém světě platí, že všechny věci jsou projevem Božského ducha vesmíru, a i když On nemá počátku ani konce, Jeho projevy mají počátek i konec. Platí tedy, že co má počátek, má i konec. Každá dualita existující v reiki obsahuje nekonečně mnoho energií o různé, nezaměnitelné, frekvenci, ale se společnou amplitudou. Junki tak dává neustále vznikat in a yo, poměr těchto dvou sil se neustále mění. Tak vzniká mnoho možností poměrů in a yo, proto nic není totožné s druhou věcí. In a yo jsou vytvářeny nepřetržitě po celou dobu nekonečné existence střídání vzniku a zániku junki. In je odstředivá síla v každém pohybu a yo je dostředivá síla v každém pohybu junki. Vzájemným působením in a yo jsou vytvářeny všechny jevy okolo nás i v nás. In a yo se vzájemně přitahují, in odpuzuje in a yo odpuzuje yo. Platí, že přitažlivá síla je úměrná rozdílu polarity mezi dvěma protikladnými tendencemi, síla odpudivá je pak úměrná rozdílu polarity mezi dvěma souhlasnými tendencemi. Vše, něco, cokoliv není jenom in nebo jenom yo, každá věc v sobě zahrnuje junki, oboustrannost, podvojnost, polaritu. V dualistickém světě není něco neutrální, harmonie v dualistickém světě může nastat jen ve vzájemném poměru vnitřního poměru in a yo a vnějšího poměru in a yo. V každé věci je buď převaha in nebo převaha yo. Malé in se mění ve velké in, velké in jakoby „přitahovalo“ malé in, malé yo se mění ve velké yo, velké yo jakoby „přitahovalo“ malé yo. Extrémní in se mění v yo a extrémní yo se mění v in.

Hodnocení:     nejlepší   1 2 3 4 5   odpad
Facebook MySpace Google Twitter Topčlánky.cz Linkuj.cz Vybrali.sme.sk Del.icio.us

Komentáře

Zobrazit: standardní | od aktivních | poslední příspěvky | všechno
Článek ještě nebyl okomentován.


Nový komentář

Téma:
Jméno:
Notif. e-mail *:
Komentář:
[*1*] [*2*] [*3*] [*4*] [*5*] [*6*] [*7*] [*8*] [*9*] [*10*] [*11*] [*12*] [*13*] [*14*] [*15*] [*16*] [*17*] [*18*] [*19*] [*20*] [*21*] [*22*] [*23*] [*24*] [*25*] [*26*] [*27*] [*28*] [*29*] [*30*] [*31*] [*32*] [*33*] [*34*] [*35*] [*36*] [*37*] [*38*] [*39*] [*40*] [*41*] [*42*] [*43*] [*44*] [*45*] [*46*] [*47*] [*48*] [*49*] [*50*]   [b] [obr]
Odpovězte prosím číslicemi: Součet čísel dvanáct a devět